wtorek, 11 czerwca 2013

Wiele racji człowieka po rehabilitacji

Kilka dni temu widziałam się z kolegą po rehabilitacji i skonsultowałam z nim mój stan zdrowia. Stwierdził, że mam nadwyrężone ścięgno Achillesa w lewej stopie. Bardzo mnie zdziwiła ta diagnoza, bo w zeszłym roku miałam problemy ze ścięgnem Achillesa w prawej stopie, między innymi dlatego zmieniłam technikę biegu aby uniknąć kontuzji z moją mniej sprawną nogą. W sumie to założenie było dobre, bo ścięgno Achillesa w prawej stopie jest ok :-).

Powiedziałam mu o tym jak ostatnio biegałam na śródstopiu i o moim bólu kostek. On stwierdził, że prawdopodobną przyczyną kontuzji jest brak rozciągania przed biegiem, zmieniłam sposób biegu do którego nogi nie były przystosowane. Znalazłam na internecie ćwiczenia na rozciąganie stóp i część z nich wykonuję a ponadto biorę Kolagen (Calvita) oraz naturalną witaminę C w kapsułkach (Natur C active) ze sklepu ze zdrową żywnością. Mam nadzieję, że będzie lepiej, póki co zamiast chodzić staram się jeździć rowerem żeby jak najmniej nadwyrężać stopy, oczywiście na razie nie biegam, daję sobie czas na regenerację i pełny powrót do zdrowia.
Poniżej znajduje się link do strony z opisem kontuzji u biegaczy oraz proponowanymi ćwiczeniami zapobiegającymi kontuzjom:
http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/1,105610,9304449,Przeglad_kontuzji_biegaczy__Jak_im_zapobiegac_.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz