środa, 24 czerwca 2015

Zdobywca Korony Polskich Maratonów

Miło mi poinformować wszystkich moich drogich czytelników, że zostałam zdobywcą Korony Polskich Maratonów. Zdobyłam tą Koronę w zeszłym roku, ale ostatnio przyszedł do mnie medal oraz dyplom.

Dla niewtajemniczonych czym jest Korona Polskich Maratonów przytoczę wyjaśnienie ze strony pomysłodawcy:

„Kierując się zasada kolekcjonowania i systematyzowania osiągnięć, wzorem „Korony Gór Polskich” lub „Korony Himalajów”, wprowadza się odznakę pn. „Korona Maratonów Polskich”, zwaną dalej Odznaką.

Podobnie jak w alpinizmie, tak i we wszystkich sportach, stale podwyższane są rekordy i każdy najlepszy wynik wcześniej czy później ustępuje jeszcze lepszemu. Tak jest i w biegach maratońskich. Jednak ustalanie rekordowych czasów na pokonanie dystansu 42,195 km, jest udziałem niewielu zawodników. Dla najliczniejszej rzeszy biegaczy maratońskich obok uzyskanego wyniku ważny, a może najważniejszy jest sam udział w zawodach, podczas których odczuwają radość z pokonania własnej słabości i dotarcie do mety w regulaminowym czasie. Tym, którym nie wystarczają starty w przypadkowo wybranych biegach maratońskich organizowanych na terenie Polski, przedstawiamy propozycje udziału w pięciu maratonach, zaliczanych do największych w naszym kraju i które zgłosiły akces do Odznaki. Do tych maratonów, zwanych Organizatorami, zalicza się:

1. Maraton Dębno
2. Cracovia Maraton
3. Maraton Warszawski
4. Maraton Poznański
5. Maraton Wrocław”

Żeby posługiwać się tytułem zdobywcy Korony Maratonów Polskich, należy ukończyć pięć wyżej wymienionych maratonów w ciągu 24 miesięcy, licząc od daty pierwszego ukończonego maratonu zgłaszanego we wniosku. Każdy Zdobywca Korony Maratonów Polskich otrzymuje dyplom i medal.

Ja ukończyłam 5 wymaganych maratonów w ciągu roku bardzo dużym wysiłkiem o czym można poczytać w poszczególnych relacjach na blogu, ale było warto satysfakcja gwarantowana.

Mam teraz 50% zniżki na Maraton w Krakowie, chociaż ostatnio zapisałam się na Półmaraton w Krakowie ze zniżką dla Zdobywcy Korony i wszystko się zgadzało. Tak więc z całego serca zachęcam do Zdobywania Korony, która jest w zasięgu każdej osoby biegającej maratony. :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz